Persoonlijke verhalen

 

Lees hieronder de persoonlijke verhalen van onze cliënten. Zij  moesten, net als u, lang wachten op compensatie voor de aandelen-lease affaire van Dexia. Dat het wachten op een uitspraak of een schikking het meer dan waard is, blijkt onder meer uit hun ervaringen.

Wilt u ook uw persoonlijke verhaal delen? Laat het ons weten via info@leaseproces.nl.

Jolanda Dekkers uit Goes

In januari 2020 deed Jolanda Dekkers haar persoonlijke verhaal voor de camera’s van het programma AvroTros Radar. Door toedoen van Dexia zat zij met een torenhoge schuld. Bij Radar waarschuwt ze voor de afkooptactiek van Dexia. Jolanda: “Ze traineren de afwikkeling al jaren en hopen dat mensen in zee gaan met hun lagere aanbod om een deel van de schuld weg te strepen, omdat ze het helemaal zat zijn of acuut geld nodig hebben.”

Jolanda ging niet met Dexia in gesprek, maar koos ervoor om te wachten op een uitspraak van de rechter. Haar wachten is inmiddels beloond met een compensatie van € 59.000,-. Een bedrag dat Dexia haar anders nooit betaald zou hebben. Kijk en luister hier naar haar verhaal:

 

Ronald Herman de Groot uit Alphen aan de Rijn

Ook onze cliënt Ronald Herman de Groot is benaderd door iemand die zei voor Dexia te werken en die aanstuurde op een afspraak. De heer Herman de Groot: "Met enige scepsis ben ik hierop ingegaan. Ik heb tijdens dit gesprek een voorstel gekregen waar ik niet blij van werd. Ik vond het eigenlijk een ronduit teleurstellend voorstel. Het voorstel deed geen enkel recht aan mijn situatie en stond in schril contrast tot mijn geleden schade. Ik ben dan ook niet akkoord gegaan met het voorstel. Ik was blij dat ik het gesprek niet alleen aan hoefde te gaan en voelde mij gesteund door de jurist van Leaseproces die bij dit gesprek aanwezig was. De jurist kende duidelijk mijn dossier en diende goed mijn belangen, dit gaf mij vertrouwen!’’

Hans Rasch uit Voorschoten

“Het begon met een telefoontje van iemand die zei namens Dexia te spreken. Of ik - zonder enige verplichting - wilde praten over een oplossing? De gesprekspartner van de gemaakte afspraak was uiterst vriendelijk, maar inhoudelijk slecht op de hoogte. Gelukkig werd ik bijgestaan door een jurist van Leaseproces. Achteraf heb ik begrepen dat zij mij niet meer dan € 500,- kunnen bieden, terwijl mijn schade om duizenden euro’s gaat. Als ik dat had geweten, was ik het gesprek niet aangegaan.”

Johann Verheijen uit Capelle aan den IJssel

“Die meneer Duisenberg zou het wel even regelen, Cliënt Johann Verheijen
maar ik geloofde niet in zijn zogenaamde “Ei van Columbus”. Ik heb mij toen aangesloten bij Leaseproces. En gelukkig maar! De manier waarop ik in al die jaren op de hoogte ben gehouden was werkelijk fantastisch. Gelukkig ben ik nooit gezwicht voor de dreigende brieven van Dexia. Ik wist dat het lang zou duren, maar al in 2012 heb ik de door mij betaalde restschuld teruggekregen en nu krijg ik ook nog bijna 100% van mijn inleg terug! Alle medewerkers van Leaseproces, bedankt voor jullie tomeloze inzet!"

Robert Poelman uit Delden

“Ik ben altijd tijdig en correct geïnformeerd door de medewerkers van Leaseproces. Ook over de eventuele kosten die verbonden waren aan de dienstverlening, werd ik goed geïnformeerd. Dit heb ik als zeer fijn ervaren. Ik weet dat Leaseproces voor mij heeft gestreden om het onderste uit de kan te halen. De juristen van Leaseproces stonden steeds klaar met het juiste advies. Ook als ik door Dexia werd benaderd met een aanbod, kreeg ik van Leaseproces duidelijk en helder advies over wat ik het beste kon doen. De juridische bijstand van Leaseproces heb ik altijd als zeer prettig ervaren.”

Mevrouw Berkhout uit Rottum

“Uit nieuwsgierigheid heb ik de uitnodiging van Dexia aanvaard en ben met hen in gesprek gegaan. Ik wilde wel eens weten wat ze te bieden hadden. Ze deden mij een erg beschamend voorstel, ik geloofde mijn oren niet. Gelukkig hoefde ik dit gesprek niet alleen te voeren. Via een telefoonverbinding was de jurist van Leaseproces bij dit gesprek aanwezig. De jurist kon mij zo bijstaan en greep in wanneer dit nodig was. Ik zou het iedereen van harte aanbevelen om het gesprek met Dexia alleen aan te gaan als er een jurist van Leaseproces bij is.”