Veelgestelde vragen

De veelgestelde vragen zijn onderverdeeld in rubrieken. Klik op een vraag om het antwoord te zien.

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer 0900-4100100 (45cpm) . U dient er rekening mee te houden dat wij specifieke individuele vragen niet altijd kunnen beantwoorden.


Dexia belt mij en wil met mij een gesprek. Wat moet ik doen?

  • Waarom belt Dexia mij?

  • Wat moet ik doen?

  • Wat als ik toch in gesprek wil gaan met Dexia?

Ik heb een brief van Dexia en/of USG Legal ontvangen

Ik heb een brief met een voorstel van Dexia ontvangen

  • Ik heb een voorstel van Dexia ontvangen. Moet ik dit voorstel accepteren?

  • De gestelde termijn in het voorstel is verlopen. Is dit een probleem?

  • Ik heb een brief ontvangen van Dexia met een betalingsaankondiging, maar het rekeningnummer klopt niet. Hoe los ik dit op?

  • Het voorstel lijkt op de Duisenbergregeling die ik eerder aangeboden heb gekregen. Had ik dit voorstel niet beter kunnen accepteren?

Ik heb een aanmaning van Dexia of een incassobureau ontvangen

Rechtspraak

  • Wat betekent de uitspraak van de Hoge Raad van 2 september 2016?

  • Hoe weet ik of ik een beroep op de uitspraak kan doen?

  • Op welke vergoeding kan ik aanspraak maken?

  • Wat houdt de formule van het hof precies in?

  • Wat is het gevolg van de uitspraken van het hof voor mijn zaak?

  • Wat houdt de rol van de tussenpersoon of adviseur van Legio-Lease in?

  • Wat is het gevolg van de uitspraken over de tussenpersoon voor mijn zaak?

BKR registratie

  • Wanneer krijg ik een BKR registratie?

  • Hoe kom ik er achter of ik een A-codering heb?

  • Ik ervaar problemen van mijn BKR- registratie. Kan Leaseproces mij helpen?

Overige vragen